Faktureringsavgifter

Nya avgifter för e-faktura och mejlfaktura

På grund av ökade omkostnader för produktion, distribution och hantering av våra fakturor har Bitcom från och med nu infört en fakturaavgift på fakturaleveranser. Här nedan samlar vi lite information om vad som gäller.

E-faktura och mejlfaktura

Om du har e-faktura tillkommer nu en kostnad på 19 kr/mån i fakturaavgift. För dig som har mejlfaktura blir avgiften från och med nu 19 kr/mån. Vill du ha ett kostnadsfritt alternativ kan du välja autogiro som betalsätt, läs mer om det under stycket för autogiro.

Vill du byta till annat betalsätt kan du läsa hur man gör under frågor och svar.

Autogiro

Autogiro är ett kostnadsfritt betalalternativ och innebär att fakturabeloppet dras automatiskt varje månad från det bankkonto du har uppgett i din ansökan. Via Billogram är det enkelt för dig att aktivera autogiro efter att du fått din första faktura från oss.

Under frågor och svar nedan hittar du steg för steg hur du gör för att byta till autogiro.  

Frågor och svar

  • Pappersfaktura – 59 kr/mån
  • E–faktura – 19 kr/mån
  • Mejlfaktura – 19 kr/mån
  • Autogiro – 0 kr/mån
  1. Öppna din översikt i Billogram via någon av de fakturor som du fått från oss. Detta kan du göra genom att scanna QR-koden på pappersfakturan eller genom att öppna din mejlfaktura.
  2. Klicka på Översikt högst upp till vänster. 
  3. Välj ”Automatisera dina betalningar”
  4. Välj ”Lägg till automatiska betalningar”
  5. Fyll i ditt personnummer

Du kan ansöka om e-faktura själv via din internetbank till avsändarnamn Bitcom/Billogram efter att du fått din första faktura från oss (faktureringspartner är Billogram).

Du kan enkelt byta till mejlfaktura genom att skanna QR-koden på din faktura med en mobilkamera. Tryck på länken som dyker upp på skärmen och gör sedan följande:

1. Fyll i din mejladress och tryck på spara.
2. Välj sedan att trycka på krysset där det står ”Aktivera automatiska betalningar” om du inte önskar fortsätta med autogiro som betalsätt.
3. Klart! Du har nu registrerat din mejladress och kommer hädanefter få dina fakturor via mejl.

Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.

Det aviserade beloppet dras från ditt konto på förfallodagen. Om förfallodagen infaller på en röd dag eller helgdag så dras beloppet närmaste vardag innan. Saknas täckning på kontot vid förfallodagen görs ytterligare ett försök nästkommande vardag. Saknas täckning även vid det andra försöket behöver du göra en manuell betalning av fakturan.