Nu byter vi faktureringspartner till Billogram

Fakturorna får nytt utseende i maj!

När fakturan landar hos dig kommer den att komma från vår nya faktureringspartner Billogram. Fördelarna med deras fakturor är många, men främst är det för att möta våra kunders behov av enklare digitala betallösningar så som att betala med endast ett klick, överblicka historik på tidigare betalningar med mera. 

  • Status för betald/obetald faktura
  • Betala med ett klick
  • Minskad risk för felbetalningar
  • Minskat klimatavtryck
 

Nytt bankgiro och OCR på fakturor som skickas fr.o.m. maj 2024
När vi går över till Billogram kommer vi samtidigt byta bankgiro, detta är viktigt för dig att känna till så att du skriver in rätt bankgiro när det är dags för betalning. Observera även att OCR-numren är unika för varje faktura. Det är därför viktigt att du anger exakt det nummer som står på fakturan du vill betala för att undvika att din betalning hamnar fel.

Om du betalar din faktura via Billograms digitala plattform behöver du inte tänka på vare sig bankgiro eller OCR-nummer då detta redan är förregistrerat på fakturan som ska betalas.

Behöver jag göra något?

Du fortsätter med samma faktureringssätt som du haft innan. Eftersom övergången sker per automatik innebär det att du som kund inte behöver göra någonting själv. Vill du byta faktureringssätt hittar du tillvägagångssätt för de olika betalningsalternativen under ”Frågor och svar om Billogram” nedan.

Frågor och svar om Billogram

  1. Öppna din översikt i Billogram via någon av de fakturor som du fått från oss. Detta kan du göra genom att scanna QR-koden på pappersfakturan eller genom att öppna din mail-faktura.
  2. Klicka på Översikt högst upp till vänster. 
  3. Välj ”Automatisera dina betalningar”
  4. Välj ”Lägg till automatiska betalningar”
  5. Fyll i ditt personnummer

När du fått din första faktura via Billogram kommer du kunna ansöka om e-faktura själv via din internetbank till avsändarnamn Bitcom/Billogram.

Du kan enkelt byta till mejlfaktura genom att klicka dig in på ditt digitala Billogram och ange din mejladress. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.

Du kan enkelt byta till ett annat faktureringssätt genom att klicka dig in på ditt digitala Billogram och där välja att automatisera dina betalningar eller att byta till mejlfaktura. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst för att få hjälp. 

Råkar du betala in för mycket pengar på din faktura så kommer Billogram återbetala pengarna till dig. Betalar du med autogiro så sätts pengarna tillbaka till ditt konto inom en bankdag per automatik och i annat fall kommer du att få en värdeavi skickad till din folkbokföringsadress. Denna kan du lösa ut på närmaste servicebutik eller bankkontor. Du kan också välja att kontakta Billogram för att få pengarna utbetalda till ditt bankkonto.